KRIISIAEG VÕI LOOMINGU, EKSPERIMENTIDE JA ARENGU AJASTU ALGUS?

Kaugõppe 4. nädal on alanud. Nüüd saame veidi hinge tõmmata ning oleme valmis jagama teiega seda, mis toimus meie koolis viimase kolme nädala jooksul ja milliste tulemustega oleme tänapäevasse jõudnud.

Esimene nädal osutus meie – nagu ka kõigi meie riigi elanike – jaoks, üsna kiireks ja mitte päris tavaliseks: oli tarvis kiiresti otsustada ja otsida mugavaimaid võimalusi töötamiseks ja õppimiseks. Uus olukord suunas meid otsida abi ekspertide käest, oleme neile väga tänulikud, ning ka pöörduda üksteise poole mõistmise ja toetamise saamiseks – olime kõik samas olukorras ja süüdlasi pole mõtet otsida. Tasub hoolitseda inimeste eest ja teha kõike, mis sinust sõltub, et elu ei jääks seisma!

Ja elu meie koolis läks oma rada. Alates teisest kaugõppe nädalast hakkasid meie õpetajad veebitunde andma, alguses ilma ühtse süsteemita. Otsisime parimaid võimalusi, katsetasime erinevat tunni kestust, analüüsisime lisamaterjalide vajadust ja välistasime mittetöötavaid meetode. Me kõik – lapsed, õpetajad, vanemad – õppisime suhelda veebi vahendusel. Ning see on uus kogemus, mille me kõik saime. Me väärtustame meie perekondi, kes suntusid sellesse protsessi mõistvalt!

Täna on esimese klassi lastel iga päev mitu veebitundi: kõik tunnid on individuaalsed ja see on meie väikese kooli eriline lähenemisviis. Õpetajad saadavad materjale eelnevalt lastevanematele e-posti teel. Kuid lastel on ka ühised tunnid, näiteks loodusõpetus – omavahel suhelda on vaja isegi karantiini oludes.

Neljanda klassi laste täiuslik koolipäev koosneb veebitundidest, mida peetakse ühiselt. Ja me kõik tunneme rõõmu ühiste edusammude üle! Isegi väikseid saavutusi tasub märkama ja tähistama õppida kuna just nendest moodustub arenguks ja edasiliikumiseks ideaalne kombinatsioon!

Püüdsime õppeprotsessi võimalikult mugavaks muuta, samas ei unustanud ka meie laste emotsionaalset seisundit – alates eelmisest nädalast veebis töötab õppimise tugirühm, toimivad ühise suhtluse tunnid ja pikapäevarühm.

Meil õnnestus veebipõhises vormis katta kõiki õppekavajärgseid aineid, klassijuhataja tunde ja isegi pikapäevarühma – see on meie tulemus, mida meil on hea meel täna teiega jagada! Täname nende saavutuste eest oma meeskonda. Mõista, mis on vastutus, loov lähenemine, lahenduste otsimine või olla vastutustundlik, loov ja tulemustele orienteeritud on kaks erinevat asja. Aitäh, et teate, milles on erinevus.